Stiri & Publicatii
04/06/2019
Stiri Corporate

In contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux continua sa aiba o performanta ridicata, insa se confrunta cu noi provocari

In contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux continua sa aiba o performanta ridicata, insa se confrunta cu noi provocari

In contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux continua sa aiba o performanta ridicata, insa se confrunta cu noi provocari

 

Produsele contrafacute, comertul electronic, importanta consumatorilor din China - chiar daca este relativ crutata de recesiuni, piata articolelor de lux trebuie sa se adapteze unei economii aflata in schimbare radicala, daca nu vrea sa isi piarda statutul exceptional.

 

In ciuda presupusei raritati, sunt peste tot! Produsele de lux, de la sampanie la ceasuri, masini, bijuterii, articole haute couture si produse cosmetice, sunt etalate ostentativ in magazine, pe ecrane si in spatii publice, iar aceasta omniprezenta reflecta o sanatate economica care este uneori considerata insolenta in fata recesiunilor din alte industrii. Mult timp, piata articolelor de lux parea a fi o exceptie neafectata de recesiune. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atat de simple.

 

O piata cu particularitati puternice, insa egalizatoare

Articolele de lux sunt caracterizate in mod traditional de produse de inalta calitate, la un pret ridicat pentru ”putinii alesi” care doresc sa isi etaleze statutul social. Cultivand raritate si exceptionalitate, se adreseaza populatiei care se presupune ca poate face fata recesiunilor economice globale. Insa acest peisaj se schimba cu o noua populatie, care vrea sa isi etaleze succesul.

 

In 2018, piata articolelor de lux a crescut cu 5% (la 1,2 trilioane de euro), datorita consumului accelerat din China, cu o clasa de mijloc in crestere: consumatorii din China acopera in prezent 33% din achizitiile globale de articole de lux si se asteapta sa atinga 46% din piata globala de articole de lux, reprezentand atat o oportunitate, cat si o amenintare pentru industria articolelor de lux care va fi din ce in ce mai expusa incertitudinilor economice ale acestei clase de mijloc care este mai vulnerabila la posibile pierderi ale puterii de cumparare.

 

Produsele contrafacute si comertul electronic, intre riscuri si oportunitati

Piata articolelor de lux se confrunta si cu alte amenintari, cum este falsificarea. Piata este estimata sa atinga 1,8 trilioane USD in 2020, produsele contrafacute provocand prejudicii de imagine si prejudicii financiare marcilor vizate. Bazandu-se pe aceeasi dorinta de recunoastere sociala, achizitia articolelor de lux contrafacute afecteaza atat dezirabilitatea marcii, cat si increderea cumparatorilor. De exemplu, un studiu din Marea Britanie a aratat ca 66% dintre consumatorii care au achizitionat un produs falsificat in necunostinta, nu au mai avut incredere in marca respectiva si 44% dintre ei au incetat sa mai cumpere produse ale marcii respective, de frica contrafacerii. Pe de alta parte, unele bunuri contrafacute sporesc reputatia marcii originale, din dorinta de a detine un articol original al marcii.

 

Comertul electronic are si el un impact considerabil asupra industriei articolelor de lux. Desi a reprezentat doar 10% din vanzarile din 2018, se asteapta sa creasca la 25% in 2025. Cu toate acestea, multe marci rezista comertului electronic, de frica contrafacerii pe de o parte (daca se cunoaste faptul ca marca nu vinde online, cumparatorul are mai putine sanse sa fie inselat) insa mai presus de toate, pentru a mentine legatura unica cu clientul, prin achizitia directa in magazine, un element cheie al loialitatii si diferentierii.

 

Prin urmare, sanatatea pietei articolelor de lux este strans legata de diversi factori globali si nu este complet deconectata de restul economiei. Prognozele sunt optimiste, in ciuda recesiunii economice globale asteptate (COFACE estimeaza o activitate economica globala de 2,9% in 2019 fata de 3,2% in 2018). Activitatea economica din China, comertul electronic si produsele contrafacute din China reprezinta riscuri care pot afecta negativ piata articolelor de lux, dar care in acelasi timp, pot crea oportunitati. Ramane la latitudinea marcilor de lux sa ramana vigilente in mentinerea specificitatii lor, tinand cont de evolutia mediului in care activeaza.

 

 

Download:

 

 

 

 

 

 

 

Descărcaţi acest comunicat de presă : In contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux conti... (332,38 kB)

Contact


Diana OROS

Marketing and Communications Specialist 
Sos. Pipera 42, Et. 6 - 020112
Sector 2 - Bucuresti
ROMANIA
T: +40 37 46 70 886
Email: diana.oros@coface.com
 

Sus
  • Romanian
  • English