Coface sărbătorește cea de-a doua ediție a Săptămânii Diversității și Incluziunii

Pentru al doilea an consecutiv, Coface a organizat o Săptămână a Diversității și Incluziunii (D&I) pentru cei 4.500 de angajați din întreaga lume, oferind echipelor noastre posibilitatea de a participa la conferințe și ateliere de lucru, cu scopul de a elimina stereotipurile și de a reduce prejudecățile inconștiente.

Egalitatea de gen

 

Am dat startul Săptămânii D&I cu o conferință pe tema egalității de gen. Am avut plăcerea de a le ura bun venit lui Laurence Miall d'Aout, fost director comercial al Deezer, și lui Marie-Christine Maheas, șefa departamentului Diversitate și Incluziune de la Mazars.

 

Această conferință a fost sponsorizată de unii dintre directorii executivi de rang înalt ai Coface: Secretarul general Carole Lytton, CEO Xavier Durand și directorul de resurse umane al grupului, Pierre Bevière. Discuția a fost moderată de directorul de comunicare al grupului, Saphia Gaouaoui.

 

  • Marie-Christine Mahéas a început prin a explica faptul că diversitatea de gen este o pârghie de performanță pentru companii. Numeroase studii (Observatorul SKEMA, studiile McKinsey Women Matters, studiul BCG, pentru a numi doar câteva) arată că întreprinderile cu diversitate de gen au performanțe mult mai bune decât cele cu echipe dominate de bărbați.
  • Carole Lytton a împărtășit experiența sa în ceea ce privește echilibrul dintre viața personală, cu doi copii acasă, și o viață profesională aglomerată. Pentru Carole, „Vremurile s-au schimbat, societatea s-a schimbat, oamenii și companiile s-au schimbat, (...) dar nu trebuie să ne bazăm doar pe asta. Trebuie să ne bazăm pe noi înșine, să luptăm împotriva tendinței noastre de a fi prea modești (...) Să nu ne bazăm doar pe alții pentru a face ca lucrurile să se schimbe.”
  • Laurence Miall d'Aout a vorbit despre modalitățile de a dezvolta diversitatea de gen în calitate de lider într-o companie: „Femeile au tendința de a face o treabă bună (...), dar rareori planifică următorul pas în cariera lor. Și este rolul unei companii să sprijine avansarea în carieră a femeilor.”
  • Xavier Durand a împărtășit, de asemenea, mai multe anecdote profesionale și personale și a concluzionat: „Este mai ușor să îți organizezi propriul volum de muncă atunci când ai o poziție de rang înalt într-o companie, deoarece tu decizi când au loc întâlnirile. Și astfel, pe măsură ce avansezi în carieră, ai mai mult control; tu stabilești programul și poți decide că, după ora 18.00, nu mai ești disponibil.”

 

Îmbunătățirea incluziunii LGBT+ la locul de muncă

Marți, accentul a fost pus pe incluziune: „Cum putem face ca spațiul nostru de lucru să fie mai incluziv, în special pentru angajații LGBT+?”. Pentru această sesiune, Coface i-a reunit pe Christy Caragol (SVP, Talent Management & Diversity & Inclusion la Arch Capital Services Inc), Florence Dossogne (Director de Programe de Transformare și Ally-Model 2019 al L'autre cercle), Aurore Foursy (Senior Manager, Sustenabilitate la Coca-Cola France și Model LGBT+ 2020 al L'autre cercle) și Cécile Lambert (Șefă de Management de Proiect al Grupului Coface, și Model LGBT 2021 al L'autre cercle). Această conferință a fost sponsorizată de Phalla Gervais (Director Financiar al Grupului Coface) și Pierre Bevierre (Director de Resurse Umane al Grupului Coface).

  • Christy Caragol a prezentat rețeaua internă LGBTQ+ de succes pe care a contribuit la crearea ei la Arch Capital. Obiectivul principal al creării unei astfel de rețele este de a încuraja angajații să facă schimburi între ei. Ea a reamintit importanța de a oferi vizibilitate persoanelor LGBT+ în cadrul companiei și necesitatea de a le reaminti în mod regulat oamenilor că pot fi ei înșiși la locul de muncă. Ea a subliniat, de asemenea, că implicarea și sprijinul aliaților sunt esențiale pentru a se asigura că vocea minorităților se face auzită în toate grupurile și rețelele din cadrul companiei.
  • Aurore Foursy a vorbit despre dificultățile specifice cu care se confruntă lesbienele la locul de muncă, bazându-se pe propria experiență și pe un studiu publicat de L'autre cercle.
  • Florence Dossogne a împărtășit importanța aliaților LGBT+ și modul în care persoanele care nu sunt LGBT+ pot acționa cu toții pentru o mai mare incluziune în mediul de afaceri și în societate în general.

 

Diversitatea generațiilor

La această sesiune, sponsorizată de Marcele Lemos, CEO al Coface America Latină, au intervenit Ashton Applewhite, scriitor și militant împotriva ageismelor, și Renske Witlox, angajatul Coface care a co-fondat grupul intern Coface Young.

  • Această sesiune a fost o ocazie pentru Pierre Bevière, directorul de resurse umane al Grupului Coface, de a anunța lansarea unui program de mentorat inversat în cadrul grupului.
  • Renske a prezentat grupul intern Coface Young, care își propune să promoveze acțiunile inițiate de angajații sub 35 de ani, implicându-i în același timp pe toți angajații.
  • Ultima parte a conferinței a constat într-o dezbatere și un tur al lumii, în cadrul căruia angajați Coface din Brazilia, Statele Unite, Danemarca, Singapore și Africa de Sud și-au împărtășit experiențele.

 

Conștientizarea dizabilității

Sponsorizată de Carine Pichon, director general al Coface Europa de Vest, în cadrul sesiunii a vorbit despre călătoria sa Nathalie McGloin, singura femeie tetraplegică din lume care a fost pilot de curse

Având în vedere gradul de handicap pe care îl am, oamenii mă întreabă adesea „cum naiba ai intrat în acest domeniu?”. Răspunsul este destul de simplu: cineva mi-a spus să nu o fac.

Prin aceasta, ea a împărtășit povestea ei unică și incredibilă, încurajându-ne să credem că totul este posibil.

 

Multiculturalism

Sesiunea finală a fost moderată de Shaazia Khan de la Coface Africa de Sud și sponsorizată de Jarek Jaworski, director general al Coface Europa Centrală și de Est. Împreună cu alți colegi, aceștia au demonstrat forța multiculturalismului, care este adânc înrădăcinat în ADN-ul Coface! Jarek conduce activitatea într-o regiune formată din 14 țări. Pentru el, diversitatea culturilor, creativitatea și forța de inovare care rezultă din aceasta reprezintă un adevărat atu care trebuie cultivat.

Angajații din întreaga lume au putut, de asemenea, să vorbească despre experiențele lor de mobilitate internațională, un element-cheie al politicii de resurse umane a Coface.