Stiri & Publicatii
17/11/2016
Evaluarea Riscului de Tara & Studii economice

Riscul pe termen scurt este redus pentru sectorul francez al automobilelor

 sectorul francez al automobilelor
  • Sectorul automobilelor a fost promovat la cea mai buna categorie de risc
  • Cumparatorii privati s-au intors catre piata auto, ceea ce a determinat vanzarea de noi vehicule, vanzari care ar putea creste cu 5,6% in 2016
  • Riscurile trebuie monitorizate pe termen lung, deoarece valoarea adaugata franceza scade
  • Internationalizarea productiei si aR&D par a fi un rezultat inevitabil

 

 

Sectorul automobilelor este evaluat la risc scazut, pe termen scurt

2016 pare a fi mai putin riscant pentru industria auto franceza. Aceasta piata, dominata de profesionisti si de companii, este acum sustinuta de consumul casnic ce castiga in incredere, datorita scaderii somajului precum si datorita noilor metode de finantare. Vanzarea de automobile noi a crescut in Ianuarie - Iulie, iar Coface prognozeaza o crestere de 5,6% in 2016, urmata de o evolutie moderata, intre 1,5% si 2,5%, in 2017.

Din aceste motive, industria auto franceza a fost promovata la categoria „risc scazut”, totusi cu cateva rezerve in ceea ce priveste fragilitatea producatorilor de al doilea si al treilea nivel. In prezent, doar doua sectoare de activitate (automobile si retail), din douasprezece analizate, au cea mai buna evaluare pe termen scurt.

Internationalizarea constrangerilor ia avant

Totusi, industria auto franceza este intr-un punct de cotitura. In timp ce Franta are puteri incontestabile in privinta ingineriei, a standardului de viata si a abilitatii de adaptare la schimbare, pierde in competitivitate. Valoarea adaugata a sectorului a scazut cu 29% intre 2008 si 2014, in timp ce in industria franceza a crescut cu 3%. Pentru producatorii de echipamente, acest lucru se reflecta prin erodarea excedentului comercial. Producatorii de masini au fost nevoiti sa reduca unele costuri per automobil, recurgand la reducerea locurilor de munca si a salariilor si inghetand angajarile, ca sa poata face fata cu succes scaderii vanzarilor de pe piata interna si, prin urmare, utilizarii sub potential a fabricilor.

Internationalizarea va fi adoptata de un numar si mai mare de companii care trec prin aceste probleme?

Cu o piata restransa, formata in principal din vehicule din gama economic, Franta nu poate oferi nivelurile necesare de profitabilitate. Companiile sunt incurajate de vitalitatea vanzarilor de autovehicule la nivel mondial, in special in tarile in curs de dezvoltare, si isi internationalizeaza portofoliul. De exemplu, producatorii de echipamente de prim nivel au fost capabili sa isi revina si sa aiba acum o marja de operare de aproximativ 7,8%, cu 2 puncte procentuale mai mult decat producatorii de autoturisme. Un alt trend care trebuie luat in calcul: atat producatorii de autoturisme, cat si cei de echipamente, isi stabilesc centrele de cercetare si dezvoltare pe piete cu costuri scazute, dupa ce si-au relocat activitatile de productie sau de asamblare. In acest stadiu, o mare parte a acestei functii este concentrata in Franta, insa transferul activitatilor de cercetare si dezvoltare catre tarile emergente ar putea, in cele din urma, sa aduca un impuls. Factorul fundamental din spatele acestui fenomen este aparitia clusterelor auto locale, care includ producatorii de masini, echipamente si subcontractantii specializati in logistica, inginerie si IT.

Contact


Diana OROS

Marketing and Communications Specialist 
Sos. Pipera 42, Et. 6 - 020112
Sector 2 - Bucuresti
ROMANIA
T: +40 37 46 70 886
Email: diana.oros@coface.com
 

Sus
  • Romanian
  • English