Stiri & Publicatii
06/05/2019
Stiri Corporate, Evaluarea Riscului de Tara & Studii economice

In ciuda celor cinci ani de Modinomics, India continua sa fie limitata de fragilitatea economica

In ciuda celor cinci ani de Modinomics, India continua sa fie limitata de fragilitatea economica

Atunci cand Narendra Modi a candidat la pozitia de Prim-Ministru in 2014, s-a angajat sa sporeasca competitivitatea Indiei in sectorul industrial, pentru stimularea cresterii. Modi va candida din nou la Presedintia Indiei in cadrul alegerilor generale care se desfasoara intre 11 aprilie si 19 mai. Economia este intr-o pozitie mai buna decat era in 2014, insa multe dintre fragilitatile structurale pe care Modi le-a mostenit continua sa afecteze India zilelor noastre.

 

 

• Guvernul Indiei a implementat Codul privind Insolventa si Falimentul (Codul IBC) in 2016, pentru a consolida legile si pentru a aborda Activele Neperformante (NPA) din bilanturile bancilor. In timp ce aproximativ 12.000 de cazuri au fost depuse de la introducerea noii legi, deficitul de resurse a Tribunalului cu competenta in legea nationala a companiilor (NCLT) a condus la intarzieri semnificative si dureaza in medie 4,3 ani pentru a rezolva insolvabilitatea. Depasirea cadrului legal se poate dovedi, de asemenea, plina de provocari pentru investitorii straini, neobisnuiti cu piata indiana.

• In 2016, Modi a propus o initiativa de demonetizare cu scopul de a rezolva problemele privind fluxurile ilicite ale banilor si evaziunea fiscala care afecteaza economia indiana si care rezulta in venituri fiscale mai mici ce sprijina populatia in crestere a tarii. Miscarea a lasat sectoarele dependente de numerar expuse la o scadere a lichiditatii care a dus la o cerere mai mica, afectand economia formala. De asemenea, a fost implementata prea brusc, provocand panica in randul investitorilor si declansand iesiri de capital.

• O taxa asupra bunurilor si a serviciilor (GST) a fost introdusa in 2017 pentru a spori veniturile guvernamentale, insa, ca urmare a implementarii initiativei de demonetizare, aceasta a avut un impact negativ asupra consumului intern. In timp ce reforma fiscala este un reper, este departe de a fi perfecta: GST ramane destul de complexa, cu taxe diferite pentru mai multe categorii de marfuri si produse importante care nu au fost incluse in prezent in program.

 

Aceste reforme economice au avut ca rezultat stoparea cresterii PIB a Indiei la 6,5% in 2017, cea mai mica din 2012. Retrospectiv, in timp ce rationamentul privind initiativa de demonetizare si introducerea GST au fost solide pe termen mediu, implementarea lor a fost pripita si a creat incertitudine pe termen scurt. Lichiditatile scazute si problemele cu coruptia continua sa afecteze economia Indiei cu consecinte atat pentru investitorii interni, cat si pentru cei straini, precum si istoricul lui Modi. Partidul Bharatiya Janata (BJP) a fost afectat negativ in 2018; desi BJP inca guverneaza 18 din cele 29 de state Indiene, a pierdut sustinerea in cadrul alegerilor statale din 2018 (Vidhan Sabhas), lucru care nu este incurajator pentru alegerile din 2019.

 

Compromisuri ideologice si economice

 

Presupunand ca Modi reuseste sa obtina suficiente voturi pentru a castiga o majoritate simpla, al 17-lea Lok Sabha (Parlament) va fi probabil fragmentat. Va fi nevoie, astfel, ca Modi sa faca compromisuri economice si ideologice. In timp ce acest lucru este de dorit, un Lok Sabha divizat ar putea incetini reforma din India. Administratia viitoare va trebui sa se concentreze pe curatarea sectorului bancar si pe crearea de noi job-uri, pentru a absorbi forta de munca aflata in crestere a Indiei; unsprezece milioane de locuri de munca au fost pierdute in 2018, din care 83% erau in zone rurale, in ciuda angajamentului din 2014 al lui Modi de a promova cresterea economica favorabila incluziunii sociale. Pentru ca India sa poata sustine forta de munca, este nevoie de o rata de crestere mai mare de 8%. Realizarea acestui obiectiv, in timp ce simultan se promoveaza stabilitatea macroeconomica, se va dovedi o provocare in contextul amplificarii mediilor potrivnice in context politic.

„Productia industriala a avut o crestere medie de 5,1% YOY in 2018. Aceasta a evoluat fata de cele 3,5 procente anemice din 2017, dar este departe de potentialul de crestere al Indiei, si sub cea a altor tari din regiune, cum ar fi China”, a explicat Carlos Casanova, Economist Coface pentru regiunea Asia Pacific. „FDI este necesar pentru India pentru a putea dezvolta un nivel adecvat al infrastructurii de baza. Mari blocaje continua sa subrezeasca investitiile in infrastructura din India, si acestea pot avea un impact multiplicator major pentru activitatea economica pe termen mediu si lung care ar trebui, la randul sau, sa faciliteze mai multe fluxuri in sectorul de productie”, continua acesta.

 

Descarcati studiul aici.

Descărcaţi acest comunicat de presă : In ciuda celor cinci ani de Modinomics, India continua sa fie limitata... (218,38 kB)

Contact


Diana OROS

Marketing and Communications Specialist 
Sos. Pipera 42, Et. 6 - 020112
Sector 2 - Bucuresti
ROMANIA
T: +40 37 46 70 886
Email: diana.oros@coface.com
 

Sus
  • Romanian
  • English