Stiri & Publicatii
28/02/2020
Stiri Corporate

Coface valorifica succesele strategice si lanseaza planul Build to Lead 2023

Build to lead

Build to Lead va extinde si va aprofunda transformarea culturala si de afaceri initiata de programul Fit to Win. Noul plan va:

  • Continua sa intareasca disciplina in managementul de risc si subscriere
  • Imbunatatati serviciile Coface, precum si eficienta comerciala si operationala
  • Investi in initiative speciale de crestere in asigurarile de credit comercial, precum si in liniile de business de specialitate
  • Mentine soliditatea bilantului;

Coface seteaza obiective financiare mai maro, valide de-a lungul ciclului financiar:

  • Coeficient combinat de aproximativ 80% de-a lungul perioadei, o crestere de 3 puncte fata de Fit to Win
  • RoATE de 9,5%, un target care tine cont de o potentiala scadere in randamentul investitiilor
  • Raport de plata a dividendelor de cel putin 80%, cu o crestere de 20 de puncte comparativ cu Fit to Win si cu o rata de solvabilitate intre 150-175%

Xavier Durand, Coface CEO, a declarat:

„Noul nostru plan strategic Build to Lead va potenta succesele Fit to Win, recent incheiat. Build to Lead este ancorat in mai multe convingeri: asigurarea de credit comercial este o afacere de servicii, cu bariere puternice la intrare si crestere structurala pe termen lung. Coface are numeroase active majore pe care se bazeaza in aceasta piata dinamica: expertiza solida in domeniu, amploare si agilitate, aspecte pe care le vom consolida in continuare. Vom aprofunda si extinde transformarea culturala si operationala aflata in plinp desfasurare in Coface pentru a deveni un lider recunoscut in industrie.

Build to Lead va viza, de asemenea, dezvoltarea liniilor de business de specialitate (factoring, single risk si bonding, precum si servicii de informatii) pornind de la infrastructura globala a Coface si care pot genera oportunitati de crestere profitabila.

Pe masura ce cresterea si comertul global incetinesc, iar volatilitatea si impredictibilul cresc, principiile care au determinat succesul nostru trecut sunt si mai relevante astazi:

  • Subcrierea va ramane o prioritate, paralel cu obtinerea unei calitati superioare a serviciilor si a unei eficiente mai mari
  • Urmarirea unei cresteri profitabile, diferentiata pe piete si segmente
  • Protejarea unui bilant solid care sa sprijine initiativele si oportunitatile de crestere profitabila
  • Returnari atractive de investitii si creare de valoare pe termen lung

Din punct de vedere financiar, crestem toate obiectivele: un raport de ciclu combinat in jurul valorii de 80% si un randament mediu al capitalurilor proprii de 9,5%, o crestere in ciuda scaderii preconizate a rentabilitatii portofoliului de investitii din cauza ratelor dobanzii scazute. In sfarsit, intentionam sa returnam cel putin 80% din profitul net mediu actionarilor nostri.

Angajamentul angajatilor si partenerilor nostri din toata lumea va sta la baza succesului si calitatii experientei clientilor in relatia cu noi.”

Planul strategic Fit to Win a realizat sau a depasit toate obiectivele

Coface a indeplinit sau chiar a depasit toate obiectivele setate in planul Fit to Win.

In primul rand, consolidandu-si infrastructura de risc, indiferent daca este vorba de prevenire sau management, Coface si-a restabilit profitabilitatea tehnica intr-un mediu economic care a devenit progresiv mai putin favorabil. Planul de economii de costuri a depasit in mod semnificativ obiectivul de 30 de milioane de euro din 2018, atingand economii anuale de 48 de milioane de euro in 2019, aproape 10% din baza costurilor initiale. Coeficientul combinat a ajuns la 77,7% in 2019, mult sub pragul de 83% vizat initial.

Retentia de clienti a atins niveluri record pe fondul concentrarii pe calitatea serviciilor. Demersul de a atinge eficiente comerciale superioare a condus la cresteri in noile cifre de afaceri. Si, pentru prima data in multi ani, Coface a anuntat doua achizitii, PKZ si GIEK Kredit. Cu ajutorul celor doua Coface isi va extinde acoperirea geografica si isi va consolida si mai mult capabilitatile in doua regiuni care sunt importante pentru strategia de crestere pe termen lung.

In ceea ce priveste eficienta capitalului, autoritatea de reglementare franceza ACPR a permis Coface sa foloseasca Modelul sau Intern Partial pentru a-si calcula cerinta de capital de solvabilitate. La sfarsitul anului 2019, solvabilitatea Coface a atins un nivel record la 190%. Pe tot parcursul derularii Fit to Win, Coface a returnat 390 milioane EUR actionarilor sai, fara a-si deteriora pozitia de capital si nici capacitatea de a investi.

Build to Lead va incerca sa duca mai departe transformarea culturala si de afaceri realizata in cadrul Fit to Win

Planul strategic Build to Lead se bazeaza pe convingeri puternice: industria asigurarilor de credit este atractiva, cu bariere puternice pentru intrare si potential de crestere, unde Coface detine avantaje solide pe care va cauta sa le intareasca: abilitati, acoperire vasta si agilitate.

Mediul economic in care opereaza Coface este din ce in ce mai putin previzibil. Din 2017, cresterea economica globala a incetinit, din cauza tendintelor pe termen lung (imbatranirea populatiei, saturatia pietei). Acumularea datoriei private si urmarirea politicii monetare neconventionale de catre numeroase banci centrale a dus la cresterea numarului de companii „zombie”. In consecinta, riscurile sunt in crestere (activitatea clientului mai mai putin intensa, cresterea progresiva a valorilor implicite, frecventa in crestere a evenimentelor dificil sau imposibil de prognozat, politice, sociale sau chiar legate de sanatate). Dar acest mediu ofera, de asemenea, oportunitati pentru Coface (cerere mai puternica pentru asigurare de credit, crestere a nevoilor de finantare, cerere mai mare de informatii relevante, oportunitate de resetare preturi pentru managementul riscurilor).

Acest nou plan va largi si aprofunda transformarile in curs de desfasurare la Coface cu scopul de  fi recunoscut ca lider in industria de profil. Acesta include doua tipuri de initiative: prima pentru activitatea principala de asigurari de credit si a doua pentru liniile de business de specialitate care pot folosi capacitatile si know-how-ul Coface.

Activitatea Coface de asigurare de credit comercial vizeaza cele mai inalte standarde din industrie, prin trei directii strategice:

  • Simplificare si digitalizare a modelului de operare Coface: un model de operare mai simplu este esential pentru atingerea unei calitati superioare a serviciilor, reducand costurile si riscurile erorilor. De asemenea, permite reinvestirea resurselor in inovare, care pot fi, de asemenea, integrate mai usor in sistemele existente;
  • Diferentiere prin expertiza in domeniul riscurilor si informatiilor: Coface va continua sa-si consolideze subscrierea de riscuri, capacitatile sale de gestionare a informatiilor si a creantelor. Coface va investi in noi tehnologii si va integra avantajul modelului sau intern partial in subscrierea sa.
  • Creare de valoare prin crestere selectiva: Coface va continua sa investeasca pe piete selectate, favorizand o crestere diferentiata. In cele din urma, Coface isi va mentine abordarea segmentata pentru a genera cresterea profitabila.

Build to Lead va folosi activele Coface in linii de business specializate, adiacente asigurarilor de credit. Acesta va folosi potentialul de risc si infrastructura legala a Grupului, construind un portofoliu cu variate posibilitati de crestere:

  • Factoring: Coface a definit un plan de actiune pus in aplicare de o noua echipa de conducere din Germania, pentru a genera o crestere profitabila si a aduce marje ale activitatii de factoring in Germania si in Polonia, in conformitate cu obiectivul general al grupului;
  • Single risk & Bonding: Coface doreste sa creasca fie prin afaceri existente (single risk), fie printr-o extindere prudenta si progresiva la noi afaceri sau geografii pe zona de bonding;
  • Informatii si servicii: Lumea informatiei trece printr-o schimbare masiva. Coface are incredere in atuurile sale unice si doreste sa monetizeze ofertelor existente si sa exploreze noi oferte comerciale pentru a accelera cresterea acestei activitati de capital.

Dupa implementarea acestui plan, Coface tinteste obiective financiare mai mari

Cu  noua strategie, Coface va atinge tinte financiare mai mari decat in planul Fit to Win. Specific se urmareste:

  • Un coeficient combinat de aproximativ 80% de-a lungul perioadei, cu o crestere de 3 puncte
  • Un randament mediu al capitalurilor proprii de 9,5%. Target-ul  a crescut in ciuda scaderii continue a randamentului investitiilor. Acest lucru nu a insemnat o schimbare in apetitul fata de risc a Coface sau in alocarea investitiilor
  • Raport de plata a dividendelor de cel putin 80%, cu o crestere de 20 de puncte comparativ cu Fit to Win si cu o rata de solvabilitate intre 150-175%

Coface a prezentat planul Build to Lead plan in februarie 2020 cu ocazia zilei dedicate investitorilor de la Paris. Documentele sunt disponibile pe website-ul Coface  la adresa: https://www.coface.com/Investors/financial-results-and-reports.

Descărcaţi acest comunicat de presă : Coface valorifica succesele strategice si lanseaza planul Build to Lea... (590,86 kB)

Contact


Diana OROS

Marketing and Communications Specialist 
Sos. Pipera 42, Et. 6 - 020112
Sector 2 - Bucuresti
ROMANIA
T: +40 37 46 70 886
Email: diana.oros@coface.com
 

Sus
  • Romanian
  • English