Stiri & Publicatii
11/02/2014
PUBLICATII ECONOMICE

Textile - Pozitionare de top si inovare: Cheia succesului pentru industria de textile franceza si europeana?

Textile - Pozitionare de top si inovare

Acest studiu prezinta barometrul Coface, ce evalueaza riscurile la care sunt expuse companiile din 14 sectoare industriale cheie din economiile emergente din Asia, America de Nord si Europa de Vest. La inceputul acestor evaluari, oferim pentru fiecare dintre regiunile prezentate o imagine de ansamblu a evolutiei urmatoarelor sectoare: distributie, electronice, metale, auto, farmaceutic si servicii.

Care sunt evolutiile semnificative pentru ultimul trimestru al anului 2013? In America de Nord am retrogradat sectorul auto si pe cel de distributie, al caror risc a devenit moderat, datorita nivelului ridicat al consumului gospodariilor. In Asia emergenta, riscurile legate de servicii sunt si ele moderate, cifra de afaceri si profitabilitatea inregistrand o crestere destul de brusca in acest sector. In schimb, ne mentinem evaluarea pentru toate sectoarele din Europa de Vest, pentru ca, desi tendinta generala este una de stabilizare, aceasta regiune ramane dificila si extrem de nesigura.

Studiul prezinta de asemenea si o analiza a industriei textile europene. Aceasta industrie traditionala a fost afectata foarte devreme de globalizare si, in special, de competitia din tarile in curs de dezvoltare. Cum a reactionat? Dezvoltand o strategie eficace de inovare (textilele de uz industrial) si valorificand capitalul sau de imagine concretizat in expertiza si calitate. O strategie care fara indoiala a dat roade, insa putem cu adevarat vorbi de o stabilitate durabila? Care sunt principalele provocari pentru anii urmatori? Ce riscuri au de infruntat companiile?

BAROMETRU SECTORIAL

Consumul gospodariilor din America de Nord sustine sectoarele de distributie si pe cel auto, pentru care nivelurile de risc se imbunatatesc. Asia Emergenta, unde sectorul serviciilor are un profil de risc mai scazut, nu ramane in urma. Desi este dificila, situatia acestor sectoare in Europa Occidentala se stabilizeaza.

 

POZITIONARE DE TOP SI INOVARE: CHEIA SUCCESULUI PENTRU INDUSTRIA DE TEXTILE FRANCEZA SI EUROPEANA?

In contextul globalizarii, industria textila a suferit devreme profunde schimbari structurale: procesul globalizarii a condus catre internationalizarea proceselor de productie – foarte avansate in acest sector – si competitia din tarile in curs de dezvoltare, ce a afectat companiile europene si franceze. In plus, crizele succesive au redus cererea pentru produsele textile. Pentru a contracara ceste socuri ale cererii, producatorii au revizuit strategia de aprovizionare, pentru a sublinia capacitatea de diferentiere a produselor. Inovarea a fost nucleul acestei reorientari, asa cum o arata investitiile in textilele de uz industrial, care a deschis noi piete de desfacere si a revolutionat imaginea traditionala a acestui sector. Industria textila inregistreaza o crestere puternica, atat in volum cat si in forta de munca, orientandu-se cu incredere catre segmentarea tehnologica si devenind un furnizor cheie pentru industria medicala si cea a automobilelor.

Descărcaţi această publicaţie : Textile - Pozitionare de top si inovare: Cheia succesului pentru indus... (346,37 kB)

Contact


Emilia MUSCALU

Head of Marketing & Communications
Calea Floreasca 39, Et. 4 - 014453
Sector 1 - Bucuresti
ROMANIA
T: +40 21 231 60 20
Email: emilia.muscalu@coface.com

Sus
  • Romanian
  • English