Stiri & Publicatii
01/10/2013
PUBLICATII ECONOMICE

Producatorii de automobile: Reorientarea Europei catre pietele emergente

Producatorii de automobile

Acest studiu include barometrul sectorial Coface la nivel mondial, care analizeaza situatia din paisprezece sectoare economice cheie in trei regiuni importante ale lumii (Uniunea Europeana, America de Nord si Asia Emergenta), printr-un singur indicator de risc de credit. In Europa, riscurile sectoriale continua sa se deterioreze, in special in industria chimica din cauza dificultatilor persistente la nivel european si in cea farmaceutica din cauza constrangerilor fiscale impuse de Guvern.

Acest studiu contine, de asemenea, si analiza noastra cu privire la reorientarea producatorilor auto din Europa catre tarile in curs de dezvoltare prin intermediul a doua piete-cheie emergente: Rusia si Turcia.

Sectorul auto din Turcia, privit mai mult ca un centru de re-export, va trebui sa faca fata intr-un viitor apropiat competitiei din tarile cu costuri reduse, deoarece efortul curent dedicat activitatilor de Cercetare & Dezvoltare este insuficient.

O piata interna in crestere face ca Rusia sa fie foarte atractiva pentru producatorii de autoturisme din Europa, dar incearca in acelasi timp sa isi pastreze propria industrie auto printr-un protectionism ascuns.

In ambele cazuri, clasele de mijloc ale tarilor emergente raman o forta motrice prielnica dezvoltarii.
Cu toate acestea, guvernele actioneaza puternic in detrimentul acestor industrii printr-o cota mai mare din valoarea adaugata. Aceasta este insa o conditie necesara pentru succesul pe termen lung.

 

BAROMETRUL SECTORIAL

In pofida sfarsitului recesiunii din zona Euro, riscurile sectoriale continua sa se inrautateasca in Europa de Sud. De asemenea, si in Asia Emergenta a fost inregistrata o usoara deteriorare a riscului de credit.

 

INDUSTRIA AUTOMOBILELOR LA NIVEL MONDIAL

Industria automobilelor este a sasea putere economica din lume, luand in considerare PIB-ul, cu venituri echivalente de 2.000 MLD EUR. Pana in 2018, rata medie de crestere pentru acest sector este estimata la 5,6% si este sustinuta de dezvoltarea parcurilor auto din tarile emergente, reflectand o schimbare in productia si vanzarile din regiunile cu cresteri semnificative. China a reprezentat 20% din vanzarile mondiale si 23% din productie in 2012.

 

REORIENTAREA PRODUCATORILOR EUROPENI DE AUTOMOBILE CATRE PIETELE EMERGENTE: UN PARIU INDRAZNET? CAZUL RUSIEI SI AL TURCIEI

Sectorul auto european a suferit considerabil din cauza crizei prelungite din zona Euro. Acesta a fost afectat atat de costurile ridicate de productie, cat si de lipsa cererii pe piata interna. In acest context, grupurile internationale din sector sunt determinate sa se reorienteze catre pietele emergente. Exemple precum Rusia si Turcia ilustreaza aceasta tendinta: piata turca atrage, in special, jucatori care doresc sa beneficieze de costuri de productie mai mici decat in Europa de Vest, in timp ce Rusia are avantajul unei piete interne de mari dimensiuni (cea mai importanta ca marime din Europa).

Descărcaţi această publicaţie : Producatorii de automobile: Reorientarea Europei catre pietele emergen... (600,30 kB)

Contact


Diana OROS

Marketing and Communications Specialist 
Sos. Pipera 42, Et. 6 - 020112
Sector 2 - Bucuresti
ROMANIA
T: +40 37 46 70 886
Email: diana.oros@coface.com
 

Sus
  • Romanian
  • English