Stiri & Publicatii
02/04/2013
PUBLICATII ECONOMICE

Focus E-commerce/ Retail

Focus E-commerce/ Retail

Coface a lansat seria de rapoarte economice "Panorama Risk Sector", anuntand acum publicarea celui de-al doilea studiu, dedicat paralelei dintre comertul cu amanuntul si cel electronic.

Cititorii vor descoperi un barometru sectorial global, care analizeaza situatia din paisprezece sectoare economice cheie. Originalitatea acestui studiu se bazeaza pe agregarea conturilor a 6.000 de companii din trei regiuni importante ale lumii: Uniunea Europeana, America de Nord si Asia Emergenta. Exista o imagine de ansamblu pentru fiecare sector, care se refera la un singur indicator ce masoara dinamismul acestuia, situatia financiara si comportamentul de plata din perspectiva Coface.

Acest studiu se concentreaza si pe comertul electronic, care traseaza cadrul noilor modele de consum la nivel mondial. Intr-un context economic tensionat, sectorul de retail a inregistrat o crestere medie anuala de doua cifre de la aparitia sa in anii 1990.

Studiul de incheie cu o analiza a dinamicii actuale a sectorului de retail din Marea Britanie si Franta. Acesta se confrunta cu noi provocari tehnologice, precum comertul electronic. Marea Britanie este un pionier, urmata de Franta si sustinuta de progresul tehnologic. Modelul economic al retailer-ilor este in tranzitie si prezinta riscuri atat pentru comertul traditional, cat si cel electronic. Cresterea exponentiala a numarului de companii sugereaza o consolidare a industriei.

 

 

BAROMETRU SECTORIAL

Decalajul dintre sectoarele europene si cele nord-americane se accentueaza. Sectoare cheie, precum constructiile si industria auto ilustreaza divergentele tot mai mari dintre principalele economii ale lumii.

 

COMERTUL ELECTRONIC LA NIVEL MONDIAL

Internetul alaturi de cresterea puternica a comertului electronic a schimbat modul in care ne facem cumparaturile. Cu toate acestea, inca il putem denumi un fenomen de nisa: comertul electronic a reprezentat, in medie, doar 8% din distributie mondiala in 2012 (dar este de asteptat sa creasca pana la 10% sau chiar 15% pana in 2020). In Marea Britanie a reprezentat 11% din totalul distributiei, 9% in Germania si 9% in Franta in 2012.

 

FRANTA SI MAREA BRITANIE: SECTORUL DE RETAIL SE CONFRUNTA CU PROVOCARILE TEHNOLOGIEI - CARE SUNT CONSECINTELE ASUPRA MEDIULUI DE AFACERI?

The recent insolvencies of large retailers like Surcouf, HMV, Virgin or Game Group point out real difficulties encountered by the sector and the major constraints caused by integrating e-commerce in their business model. The force with which the Internet’s impact has been felt across the print media industry presages a far-reaching change to the business fabric. This is driving the move, by the retail sector, towards a single economic model converging bricks and mortar and digital commerce. However, this transition is a source of risk: a technological shock of this kind forces businesses to transform themselves or to suffer the consequences of natural selection.

In this paper we first concern ourselves with the characteristics of retail and e-commerce in France and the UK and then go on to analyse the risks associated with the sector. Finally, we ask what new model the retail sector is moving towards.

Descărcaţi această publicaţie : Focus E-commerce/ Retail (742,04 kB)

Contact


Diana OROS

Marketing and Communications Specialist 
Sos. Pipera 42, Et. 6 - 020112
Sector 2 - Bucuresti
ROMANIA
T: +40 37 46 70 886
Email: diana.oros@coface.com
 

Sus
  • Romanian
  • English