Stiri & Publicatii
08/11/2016
PUBLICATII ECONOMICE

Studiul: Analiza industriei bunurilor de larg consum cu viteza de circulatie mare

Analiza industriei bunurilor de larg consum cu viteza de circulatie mare

Cresteri nesustenabile, alimentate de un combustibil limitat, intr-un context in care automatizarea proceselor cu ajutorul robotilor devine imperios necesara  

Cand vorbim de evolutia companiilor din industria bunurilor de larg consum cu viteza de circulatie mare (FMCG), luam in calcul implicit dinamica consumului privat. Analizand formarea PIB-ului inregistrat de Romania in ultimii 20 de ani, observam o pondere medie a consumului de 75%, un model de crestere nesustenabil, deoarece vorbim despre un consum corelat puternic cu evolutia importurilor, in conditiile in care 76% din dinamica acestora este explicata de consumul domestic.

Canalele pentru finantarea consumului nu sunt sustenabile pe termen lung:

  • Salariul mediu a crescut nominal cu 46% in ultimii cinci ani, in conditiile in care productivitatea a fost relativ constanta in aceeasi perioada. Aceasta dinamica erodeaza competitivitatea firmelor romanesti si nu poate continua pe termen lung fara un efect negativ de bumerang;
  • Creditele nou acordate in randul gospodariilor populatiei au ajuns la un nou record, respectiv 17,7 MLD RON, contractate in primele sapte luni ale anului curent, cu 68% mai mult decat recordul anterior stabilit in aceeasi perioada a anului 2008.

Cateva tendinte incep sa fie destul de clare:

  • Reglementarea organizatiilor de catre guverne devine din ce in ce mai des intalnita;
  • Migrarea clientilor catre mediul virtual;
  • Achizitionarea de categorii de produse (produse complementare celui pentru care cumparatorii si-au manifestat interesul);
  • Realizarea de achizitii si fuziuni pentru supravietuire sau pentru castigarea unui avantaj strategic competitiv.

Din aceste motive, dar si datorita altora asemanatoare, companiile care se vor diferentia peste cinci ani vor fi realizat cel putin o parte din urmatoarele:

  • Automatizare a proceselor (Robotics Process Automation)
  • Implementare de Big Data si/ sau Business Intelligence
  • Noi modele de organigrame de vanzari (Business-to-BusinesssiBusiness-to-Consumer) adaptate consumatorilor din mediul virtual
  • Realizarea unui management al schimbarii, care sa sustina planurile de excelenta ale organizatiei.

Toate aceste actiuni nu pot avea impactul dorit daca nu tinem cont de contextul micro si macroeconomic al Romaniei, despre cum se pozitioneaza jucatorii din aceasta piata din punct de vedere al indicatorilor financiari, al directiei in care evolueaza industria si, mai ales, daca este rentabil sa investim.

Descărcaţi această publicaţie : Studiul: Analiza industriei bunurilor de larg consum cu viteza de circ... (1,45 MB)

Contact


Emilia MUSCALU

Head of Marketing & Communications
Calea Floreasca 39, Et. 4 - 014453
Sector 1 - Bucuresti
ROMANIA
T: +40 21 231 60 20
Email: emilia.muscalu@coface.com

Sus
  • Romanian
  • English